10.8.08

Αλλαγή...

''Αλλάζει ο άνθρωπος? Αλλάζουν οι συνήθειές του και ο τρόπος διαχείρισης των καταστάσεων της ζωής του?Μπορώ να αλλάξω τον άλλον? Θέλω να αλλάξω τον φίλο μου, όσους έχω δίπλα μου...''
Η αλλαγή είναι ωραία υπόθεση, η αλλαγή μας προχωράει, η αλλαγή κάνει καλύτερη την ζωή μας. Ποια αλλαγή όμως? Η δικιά μου ή του άλλου?
Αλήθεια πόσο μπορούμε να ματαιοποινούμε όταν προσδοκούμε να αλλάξουμε τον άλλον! Δεν είναι μόνο η δυσκολία που εμπεριέχει αλλά και το παράλογο της πρότασης...να αλλάξω τον άλλο...
Η μόνη αλλαγή που είναι στα χέρια μας είναι η αλλαγή του εαυτού μας, είναι οι αλλαγές οι δικές μας. Άλλωστε είναι πολύ πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό. Τον εαυτό μου τον γνωρίζω, τον αισθάνομαι και ξέρω τι με βοηθάει και με πάει μπροστά και τι όχι. Άρα, μου πέφτει μόνο η αλλαγή όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά στην ζωή μου. Όταν έχω πάρει έναν δρόμο και δεν μου βγαίνει σε καλό μόνο εγώ μπορώ να αλλάξω την κατεύθυνση και τον προορισμό μου δοκιμάζοντας πολλούς δρόμους και μονοπάτια μέχρι να βρω αυτό που με βοηθάει και με παέι μπροστά. Μόνο εγώ..
Η αλλαγή του δρόμου με μαθάινει, μου δίνει νέες εικόνες, νέα τοπία, νέες καταστάσεις με στόχο μια ωφέλιμη και λειτουργική διαδρομή. Άλλωστε, όταν οδηγώ και βλέπω αδιέξοδο μπροστά μου δεν αλλάζω δρόμο? Ας αλλάξω λοιπόν και δρόμο στην ζωή μου, όταν βρίσκομαι σε αδιέξοδο.
Η αλλαγή είναι εφικτή αν ακουμπήσω στον εαυτό μου, αν ασχοληθώ μαζί του, αν τον αποδεχτώ και πάψω να ασχολούμαι με το πότε θα αλλάξει ο άλλος. Ο άλλος μπορεί να μην αλλάξει ποτέ εγώ όμως μπορώ να αλλάξω.

15 σχόλια:

L' Aesthete Soleil είπε...

Ένας blogger πρότεινε το blog σας και μου άρεσε αρκετά. Θα το επισκέπτομαι συχνά.

Ελευθερία Αραβανή είπε...

σε ευχαριστούμε..βάζουμε τα καλύτερά μας...για να έχουμε καλή διάδραση με όλους..
χάρηκα για την ανταλλαγή..

Kostas Skiadas είπε...

Βεβαίως νά αλλάξει κανείς, εννοώντας ασφαλώς αλλαγή πρός τό καλλίτερο, νά γίνει δηλαδή πιό ειλικρινής απέναντι στούς γύρω του. Δυστυχώς οί άνθρωποι πού συναναστρεφόμαστε δέν έχουν πάντα τίς ίδιες καλές προθέσεις καί συχνά εκμεταλλεύονται τίς συναισθηματικές ανάγκες τών άλλων.

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Καλώς ήρθες στο ψυχοδρόμιο cs.
Ας ξεκινήσει κανείς με το να είναι ειλικρινής απέναντι στον εαυτό του. Ας μάθει πρώτα τις ανάγκες του, να τις αναγνωρίσει και να τις σεβαστεί και τότε όλο και λιγότεροι Άλλοι θα τις εκμεταλλεύονται.Οι αλλαγές αφορούν εμάς.Να σαι καλά.

lefkadamov(i)es είπε...

Πολύ ωραίο το θέμα που ασχολήθηκες.Ίσως από τους σημαντικότερους άξονες γύρω από τους οποίους οφείλει να κινείται μία σχέση!

Ελευθερία Αραβανή είπε...

έτσι είναι παναγιώτη..ωραίο αυτό που προσθέτεις ,όντως είναι από τα βασικά εργαλεία για να πορευτεί μια σχέση..η αλλαγή...
σ ευχαριστούμε..

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Άλλωστε όλα αλλάζουν σήμερα. Υπάρχει αστάθεια και συνεχής αλλαγή σε όλες τις δομές τις ανθρωπότητας. Η συνεχής αλλαγή είναι η καθημερινότητα της κοινωνίας μας, το μόνο σταθερό σημείο αναφοράς. Γίνεται εμείς να εμμένουμε στο ''εγώ δεν αλλάζω'' με πείσμα και εγωκεντρισμό?
Καλό τριήμερο..

One of the people είπε...

Κάνω εδώ και ένα χρόνο therapy. Για να αλλάξω εγώ. Και μόνο εγώ. Πρόσφατα κάποιος προσπάθησε να με αλλάξει. Από κάτι μικρό, όπως το κάπνισμα, μέχρι τα θέλω μου. Έφυγα, παρότι με πονάει πολύ αυτή η φυγή. Όμως δε θέλω κανείς να με αλλάξει, όπως δε θέλω να αλλάξω κανέναν. Κατανόηση θέλω και κατανόηση προσπαθώ να προσφέρω στις διαπροσωπικές μου σχέσεις. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε. Θα ήθελα την άποψή σας. Όπως επίσης, γιατί οι αλλαγές στον τρόπο που αντιδρούμε είναι τόσο χρονοβόρες, ή εμένα μου φαίνονται χρονοβόρες Η therapist μου λέει ότι έχω αλλάξει, εγώ πάλι τώρα έχω αρχίσει να το συνειδητοποιώ, αλλά υπάρχουν στιγμές που με τραβά πίσω η συνήθεια του παρελθόντος, του παλιού μου εαυτού.

Ελευθερία Αραβανή είπε...

@0ne of the people καλημέρα!Θέλει κόπο!Πολύ κόπο η αλλαγή..και πόνο πολλές φορές. Είναι δύσκολη διαδικασία να ''ξεφορτώσουμε'' όλα αυτά που κουβαλάμε, όλα αυτά που μας έμαθαν - είναι πολλά τα χρόνια που κουβαλάμε..έτσι κι η αλλαγή αργεί να έρθει. Άσε που το να κοιτάμε τον εαυτό μας, να τον παρατηρούμε και να αλλάζουμε ότι δεν μας αρέσει είναι πολύ δύσκολο πράγμα. Άλλωστε οι περισσότεροι άνθρωποι ασχολούνται με τους άλλους αφού είναι το πιο εύκολο πράγμα. Συγχαρητήρια για τον κόπο που βάζεις και που ασχολείσαι με εσένα. Είναι σπουδαία υπόθεση. Και μην ανησυχείς ο δρόμος που διάλεξες σε παέι ένα βήμα μπροστά και δύο πίσω..δεν θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Συνέχισε την προσπάθειά σου και θα ανταμειφθείς. Καλωσήρθες στο ψυχοδρόμιο.

One of the people είπε...

Καλώς σας βρήκα. Μ' άρεσε πάρα πολύ αυτή η φράση ότι το πιο εύκολο πράγμα είναι να ασχολείσαι με τους άλλους. Δεν σου κρύβω ότι το έχω κάνει κι εγώ στο παρελθόν και παραλίγο να χάσω το στόχο. Ευτυχώς το έκοψα όχι μόνο γιατί δεν είχε καμία σχέση με τον δικό μου "κόσμο", αλλά γιατί κατάλαβα ότι και σωστά πράγματα να τους έλεγα δεν μπορούσαν να τα ακούσουν. Τις σελίδες μόνοι μας τις γράφουμε.

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Εννοείται πως όλοι μας το έχουμε κάνει - να ασχολούμαστε με τους άλλους- άλλωστε η πλειονότητα των σημερινών 30αρηδών έχει μεγαλώσει με ακούσματα, όπως: τι θα πει ο κόσμος, κάν' το για τον κόσμο κλπ που, σκέφτομαι τώρα, ότι μάθαμε να έχουμε σαν πλαίσιο αναφοράς τον κόσμο...άντε λοιπόν να τον ξεφορτωθούμε και να στραφούμε στον εαυτό μας όπως λέει και ο Απόστολος στο σημερινό του post..
υ.σ. @one of the people σίγουρα το μόνο που πέφτει στα χέρια μας είναι ο εαυτός μας κανείς άλλος, δεν μπορούμε να αλλάξουμε κανέναν...να σαι καλά..

Μαριλένα είπε...

καλώς σας βρίσκω :)

το αστείο ειναι, πως όσο νιώθεις πως δεν σε αφορά να αλλαξεις τον οποιονδήποτε, τόσο οι άλλοι, προσπαθούν να αλλαξουν εσένα.

και όσο α-περίεργη είμαι εγώ, τόσο περίεργοι γίνονται οι άλλοι :))

καλό μας βράδυ :)

Ελευθερία Αραβανή είπε...

καλωσήρθες μαριλένα.
μήπως έχεις τα μάτια σου στραμμένα προς τους άλλους και τα παρατηρείς αυτά?

Unknown είπε...

Συγχαρητήρια!!
Με αυτά που λέτε μας βάζετε σε σκέψεις που δεν έχουμε κάνει σχεδόν ποτέ. Η "αλλαγή..." μου άρεσε μόνο που καμιά φορά περιμένουμε μόνο τους άλλους να αλλάξουν, γιατί αυτό νομίζουμε οτι είναι το σωστό... Είμαστε λιγο πολύ όλοι εγωιστές.

Καλή συνέχεια και πάλι συγχαρητήρια!!

Ελευθερία Αραβανή είπε...

Άντζελα καλώς όρισες στο Ψυχοδρόμιο...και σ ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια...
δεν είμαστε εγωιστές, απλά μεγαλώσαμε με την έγνοια μας στον Άλλον...μην τον στεναχωρήσεις, μην τον ενοχλήσεις κοκ με αποτέλεσμα να μην ξέρουμε να νοιαζόμαστε για τον εαυτό μας..έτσι λειτουργεί και το να θέλω να αλλάξω τον άλλον..ας στραφούμε λοιπόν στον εαυτό μας..μόνο αυτό μπορούμε να κάνουμε...φιλια